Privacyverklaring - Administratiekantoor Kamp BV

Privacyverklaring

U deelt bepaalde persoonsgegevens met Administratiekantoor Kamp B.V. zodat onze medewerkers u de best mogelijke vorm van de afgesproken dienstverlening kunnen bieden. Deze gegevens vertellen iets over u, of deze gegevens zijn op verschillende manieren in verband te brengen met u als persoon. Administratiekantoor Kamp B.V. laat zich voor wat betreft de verwerking van deze gegevens uiteraard leiden door de beginselen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

De persoonsgegevens die Administratiekantoor Kamp B.V. verwerkt zijn afhankelijk van de opdracht, maar we vragen u alleen om die gegevens beschikbaar te stellen die strikt noodzakelijk zijn om de afgesproken vorm van dienstverlening te kunnen garanderen.

Beginselen van de verwerking van uw persoonsgegevens

Administratiekantoor Kamp B.V. volgt voor de verwerking van persoonsgegevens de beginselen zoals deze in de AVG zijn opgesteld. Deze beginselen worden bij de verwerking van persoonsgegevens te allen tijde gerespecteerd en zijn:

  • Rechtmatig, behoorlijk en transparant;
  • Uitsluitend voor gerechtvaardigde doeleinden;
  • Niet meer of langer dan noodzakelijk;
  • Juist, actueel en vertrouwelijk;
  • Passende technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen.

Er worden alleen persoonsgegevens verwerkt voor specifiek vastgestelde doelen op basis van een rechtmatige grondslag. Deze doelen zijn:

  • Klantacceptatie;
  • Het uitvoeren van de afgesproken dienstverlening;
  • Om informatie over de dienstverlening te kunnen geven;
  • Communicatie in het kader van de dienstverlening.

Bewaartermijn

Administratiekantoor Kamp B.V. bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor de afgesproken dienstverlening. Hoe lang dat precies is, is in verschillende wetten vastgelegd en hangt af van het specifieke gegeven en de vorm van dienstverlening waarvoor uw gegevens verwerkt worden. Een record en retentiebeleid draagt zorg voor het naleven van de juiste bewaartermijnen.

Beveiliging

Administratiekantoor Kamp B.V. neemt alle technische en organisatorische maatregelen die redelijkerwijs van haar verwacht mag worden om uw persoonsgegevens te beveiligen. Uiteraard zijn deze maatregelen volledig in lijn met de geldende wet- en regelgeving en de huidige stand van de techniek.

Bij indiensttreding worden nieuwe medewerkers gewezen op de regels en procedures binnen de organisatie, in het bijzonder aangaande de geldende beveiligingsregels en procedures. Er wordt regelmatig aandacht besteed aan het vergroten van het beveiligings- en privacy bewustzijn bij de medewerkers.

Delen

Uw persoonsgegevens worden niet gedeeld, tenzij daar een wettelijke grondslag voor is. Bijvoorbeeld wanneer politie, justitie of toezichthouders op grond van de wet gegevens bij ons opvragen. Ook kan een rechter ons verplichten om gegevens te verstrekken of in te laten zien.

Administratiekantoor Kamp B.V. slaat haar data altijd op binnen de grenzen van de EU. Mochten in het kader van de dienstverlening gegevens worden gedeeld buiten deze grenzen, dan zal dit gebeuren met een daarbij passend beveiligingsniveau.

Partners

Voor het kunnen uitvoeren van onze dienstverlening maken we gebruik van een aantal partners. Het is mogelijk dat uw persoonsgegevens met uw toestemming bij één van deze partners zijn opgeslagen. Uiteraard heeft Administratiekantoor Kamp B.V. met deze partners afspraken gemaakt hoe deze met uw persoonsgegevens om dienen te gaan. Deze afspraken zijn in verwerkersovereenkomsten vastgelegd. Om welke en hoeveel partners het gaat is afhankelijk van de dienstverlening die Administratiekantoor Kamp B.V. voor u uitvoert, maar het gaat om partners in de volgende categorieën:

  • Dienstverleners op het gebied van datacenters en dataopslag en datacommunicatie;
  • Dienstverleners op het gebied van accountancy en financiële software zoals online boekhouddiensten en online salarisadministratie.
  • Dienstverleners op het gebied van gespecialiseerde fiscale aspecten
  • Dienstverleners op het gebied van notariële aspecten
  • Dienstverleners op het gebied van specifieke tekenbevoegdheden binnen accountancy
  • Dienstverleners op het gebied van financiële adviezen

Klachten & toezicht

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) controleert of Administratiekantoor Kamp B.V. de Algemene Verordening Gegevensbescherming  naleeft. Betrokkenen hebben het recht een klacht in te dienen bij een toezichthoudende autoriteit wanneer zij menen dat zijn of haar rechten zijn geschonden. De toezichthouder is in dat geval de Autoriteit Persoonsgegevens.

Vragen en verzoeken om inzage, correctie en verwijdering van uw persoonsgegevens

Mocht u informatie willen over de persoonsgegevens die Administratiekantoor Kamp B.V. van u verwerkt, dan kunnen we deze informatie pas verstrekken als voldoende duidelijk is wie u bent (identificeren) en dat u ook daadwerkelijk de persoon bent die u zegt te zijn (authentiseren). Deze identificatie zal plaatsvinden bij de vestiging van Administratiekantoor Kamp B.V..

Met betrekking tot uw persoonsgegevens heeft u een aantal wettelijk bepaalde rechten:

  • Recht op inzage in door ons van u vastgelegde persoonsgegevens;
  • Recht op indienen van een verzoek tot correctie of verwijdering van uw persoonsgegevens;
  • Recht om bezwaar te maken (verzet) tegen bepaalde wijze van gebruik van uw persoonsgegevens.

In bepaalde gevallen kan of mag Administratiekantoor Kamp B.V. géén wijziging of verwijdering doorvoeren, bijvoorbeeld als dat in strijd is met wet- en regelgeving. Een verzoek tot inzage of correctie kan schriftelijk bij onze afdeling klantenbeheer ingediend worden via onderstaand adres:

Administratiekantoor Kamp B.V.
T.a.v. afdeling klantenbeheer
Postbus 984
2003 RZ Haarlem

U krijgt van ons binnen vier weken een schriftelijke reactie op uw verzoek.

 

Toepassing

Deze privacyverklaring is van toepassing op Administratiekantoor Kamp B.V. .

Wijzigingen aan deze verklaring

Administratiekantoor Kamp B.V. kan deze privacyverklaring van tijd tot tijd wijzigen of bijwerken. U kunt zien wanneer dit voor het laatst bijgewerkt is aan de revisiedatum die aan het einde van de verklaring te vinden is. De wijzigingen en toevoegingen zijn van kracht vanaf de datum waarop ze zijn gepost. Het is daarom raadzaam om deze privacyverklaring van tijd tot tijd te bekijken om na te gaan of er relevante wijzigingen zijn opgenomen.

Laatste wijziging: 26-04-2018.